Rüdesheim

Verblijf
Activiteiten

3-rivierentocht

Tijdens deze reis maken we kennis met de Rijn en zijn zijrivieren Main en Neckar. Om niet telkens stadswandelingen te maken, zijn boottochten een prachtig alternatief om kennis te maken met de mooie landschappen en hun bekende dorpjes. Rustig zittend op het dek genieten we van de mooie uitzichten. Vooral de tocht op de Rijn levert ons prachtige zichten op de dorpjes, de kastelen en de vele ruïnes langs deze rivier. Maar ook de boottochten op de Main en Neckar laten ons Frankfurt en Heidelberg zien vanuit een ander oogpunt. Frankfurt is onmiskenbaar een groeiende Europese metropool met oude gebouwen en pleinen en... enorme wolkenkrabbers met een hoogte van meer dan 250 m. Heidelberg is een studentenstad met prachtige gebouwen en de romantische ruïne van het kasteel van Heidelberg. Koblenz heeft dan weer een rijke geschiedenis van meer dan 2000 jaar. Natuurlijk maken we ook te voet kennis met deze prachtige steden: Rüdesheim, Frankfurt, Heidelberg en Koblenz. Een kennismaking die iedereen zal verbazen! Ons hotel is een gezellig familiehotel met alle nodige comfort.

Gezellig familiehotel

Ons hotel is een gezellig familiehotel met alle nodige comfort.

Bezoeken

Voorzie voor de inkomgelden ± € 60 p.p.

Kledij

Aangepaste kledij en schoeisel voorzien.

Documenten

Identiteitskaart (voor EU-burgers) en Europese ziekteverzekeringspas (gratis verkrijgbaar bij je ziekenfonds).

Munten

Euro

Netspanning

220v. Geen speciale stekkers nodig.

Activiteiten

Rüdesheim - 4 dagen

Programma- en hotelwijzigingen mogelijk • De aangegeven tarieven zijn richtprijzen.

De Rijn met zijn zijrivieren

Dag 1: Rüdesheim am Rhein

In de vroege ochtend rijden we naar Rüdesheim am Rhein. Vooraleer we halt houden in het stadje brengen we een bezoek aan de Abdij van Hildegard, gelegen in de wijngaarden. Eenmaal in het gezellige centrum van Rüdesheim doen we er een geleide wandeling die ons brengt naar de romantische nauwe steegjes met oergezellige wijnhuizen en ontelbare “Strausswirtschaften”, in het bijzonder de wereldberoemde Drosselgasse. Na de vrije lunch nemen we de veilige zetellift: “Seilbahn Rüdesheim” om te zweven over de wijnranken om zo aan het “Niederwald Monument” te komen. Hier waakt ‘Frau Germania’ over de Rijn en over de wijngaarden. Voor ons een geweldig mooi panorama. Vooraleer we inchecken in het hotel brengen we nog een bezoek aan de “Wine distillery Asbach: the spirit of wine”. Daar zien we hoe deze “Duitse Cognac” ontstaan is en proeven we ook van dit lekkers. Ons hotel is gelegen in het centrum van Rüdesheim. Na het avondeten is er nog de mogelijkheid om te genieten met dans en muziek in de Drosselgasse.

Dag 2: Frankfurt am Main

Na een uitgebreid ontbijt rijden we naar de metropoolstad Frankfurt. De stad is bekend om zijn contrasten, het verbindt traditie met modernisme in het hartje van Europa. We ontdekken talrijke bezienswaardigheden zoals die Friedensbrücke, das Museumufer, Sachsenhausen, Maintower… Na het vrije middagmaal schepen we in om een tochtje op de Main te maken met de boot. We bewonderen de stad en de omgeving vanuit een andere ooghoek. We zullen allen zeggen: nu hebben we eindelijk Frankfurt gezien en beleefd!

Dag 3: Heidelberg en Neckar

Het wondermooie Heidelberg is onze halte van deze dag. Een geleide wandeling in de oude hoofdstad van de keurvorsten met zijn mooie fonteinen, statige burgerhuizen, de beroemde Heiliggeistkirche, de Kornmarkt met zijn madonna… laat ons kennismaken met de romantische Altstadt. Een (facultatief) bezoek aan Schloss Heidelberg mag niet ontbreken, het slot is één van de beroemdste ruïnes van Duitsland en tevens het symbool van de stad. Ook de oudste universiteit van Duitsland is hier gelegen en heeft een grote aantrekkingskracht. Natuurlijk gaan we Heidelberg en omgeving ook verkennen vanaf het water. Een boottochtje op de Neckar, niet te versmaden! En, misschien heb jij ook ‘je hart in Heidelberg verloren’?

Dag 4: Koblenz en Rijn

We beginnen onze laatste dag met een heerlijk ontbijt in ons charmant hotel. Nadien nemen we het veerpont en rijden we tot Boppard. Een stadswandeling door het centrum brengt ons langs de middeleeuwse kerk en het oudst bewaard gebleven Romeinse Castellum. Tegen de middag nemen we de boot naar onze laatste bestemming “Koblenz”. Tijdens deze boottocht op de Rijn komen we talrijke kastelen en ruïnes tegen. We leggen aan in Koblenz aan “das Deutsche Eck”, waar de Rijn en de Moezel samenvloeien. We maken kennis met de rijke geschiedenis van deze stad, die meer dan 2000 jaar teruggaat in de tijd. Hierna zetten we onze tocht verder richting Diepenbeek, nog nagenietend van deze toffe vierdaagse.