- KORTINGEN ZIJN NIET CUMULEERBAAR! (Jubileumdagen)
- In de prijs is de btw inbegrepen.
- Niet inbegrepen:
- Een reisverzekering (wel aan te raden)
- Dranken
- Persoonlijke uitgaven
- Inkomgelden
- Toeristentaks is niet bij alle reizen inbegrepen (ter plaatse te betalen)
- Dagreizen en meerdaagse reizen zijn op voorhand te bestellen en te betalen.
- Voor meerdaagse reizen wordt een voorschot van 30%/persoon gevraagd.
- Reisverzekeringen worden ook 100% betaald bij boeking.
- Het saldo dient uiterlijk 3 weken voor afreis te worden betaald.
- Vliegtuigreizen: voorschot 40% en 100% te betalen vanaf 4 maanden voor vertrek.
- Inkomprijzen zijn richtprijzen. Prijsstijgingen zijn dus mogelijk.
- Bij sterke koerswisselingen, stijging energieprijzen (nationaal en internationaal) heeft het agentschap het recht om de prijzen aan te passen.
- Op éénpersoonskamers wordt altijd een toeslag gerekend (vraag na indien niet vermeld).
- Alle prijzen, zijn prijzen per persoon. Alle prijzen met hotel, zijn prijzen per persoon en op basis van een tweepersoonskamer (kajuit).
- Alle gepubliceerde prijzen zijn onder voorbehoud van beschikbaarheden van hotelkamers en transport (vliegtuig, boot, bus) op het ogenblik van definitieve reservatie.
- Vrij middagmaal = middagmaal niet inbegrepen.
- Indien je speciale wensen hebt, zullen we er zorgvuldig nota van nemen en jouw wensen aan de betrokkenen doorgeven. Hou er wel rekening mee dat wij niet altijd aan je wensen kunnen voldoen, maar we doen alleszins ons best.
- Fooi chauffeur/gids is vrijblijvend. (Als blijk van waardering voor de geleverde service, wordt het geven van een fooi wel op prijs gesteld).
- Wij volgen de reisvoorwaarden van de geschillencommissie vzw
Algemene reisvoorwaarden pakketreisovereenkomsten.pdf - MAAK JE GEEN ZORGEN! Wij zijn verzekerd tegen financieel onvermogen bij het “garantiefonds reizen".
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor drukfouten.
- Je kan jouw reis ONLINE boeken en betalen.
- Programmawijzigingen zijn mogelijk.
COVID-19
Het is de verplichting van de reiziger om te zorgen dat hij in orde is met alle nodige documenten/testen om zijn reis te kunnen aanvatten en tot een goed einde te brengen.
- Bij annulatie door de reiziger vanaf de inschrijvingsdatum tot en met 61 dagen voor vertrek verliest de reiziger het voorschot met een maximum van € 75/persoon.
- Bij annulatie vanaf 60 dagen voor vertrek verliest de reiziger 30% van de reissom.
- Bij annulatie vanaf 45 dagen voor vertrek verliest de reiziger 50% van de reissom.
- Bij annulatie vanaf 30 dagen voor vertrek verliest de reiziger 75% van de reissom.
- Bij annulatie vanaf 21 dagen voor vertrek verliest de reiziger de volledige reissom.
Bij annulatie door de reiziger verliest hij/zij steeds het (eventuele) verzekeringsbedrag.
Bij wijziging van een dossier worden er € 40 dossierkosten aangerekend. Indien het vertrek van de reis binnen de annulatietermijnen valt, zijn de dossierkosten evenredig met de annulatiekosten. Voorbeeld: Wens je een reis om te boeken naar een andere datum en dit binnen de 60 dagen voor vertrek, zijn de dossierkosten 30% van de reissom.
Annulatievoorwaarden voor cruises en vliegtuigreizen zijn verkrijgbaar op kantoor of terug te vinden op de website.
Annulaties van dagreizen zijn mogelijk tot 6 dagen voor het vertrek van de dagreis. Deze annulatieregel is NIET geldig voor uitstappen waar tickets (zoals musicals) of maaltijden voor gereserveerd zijn. Indien de reis betaald werd, wordt een waardebon uitgeschreven. Deze bon is 1 jaar geldig.
Reizen De Zigeuner behoudt zich het recht de reizen te annuleren indien er minder dan 25 personen zijn ingeschreven.
Eigen parking & opstapplaatsen
- Je kan jouw wagen gratis parkeren op onze parkeerplaats aan de kantoren – gelieve hier wel de instructies te volgen.
- Parkeren gebeurt op eigen verantwoordelijkheid.
- Voor alle reizen 1 opstapplaats te Diepenbeek.
- Voor dagtrips richting Duitsland (behalve Trier) is er mogelijkheid om op te stappen aan Genk station & carpool Maasmechelen. Andere opstapplaatsen moeten altijd gemeld worden aan en bevestigd worden door het kantoor.